• Teamouder bij KV Wageningen

Sinds een aantal seizoenen heeft KV Wageningen bij haar jeugdteams teamouders. De rol van teamouder wordt wisselend ingevuld, wat op zich prima is. Er zijn een aantal basistaken welke hieronder weergegeven.

Basistaken

• Maken van het vervoerschema bij uitwedstrijden
    • Maken van een was schema voor de shirts
    • Het regelen van cake/taart/chips bij een kampioenswedstrijd
    • Het fungeren als aanspreekpunt bij opgave van activiteiten

1. Maken van het vervoerschema;

De teamouder krijgt bij aanvang van seizoen (veld/zaal/veld) het wedstrijdschema. Tevens ontvangt de teamouder de mailadressen van de ouders en/of kinderen van het betreffende team. Een teamouder is vrij hoe het schema in te vullen. Een optie is een schema maken en de ouders onderling te laten ruilen als een datum niet uitkomt. Een andere optie is om van te voren ouders aan te laten geven welke data er niet gereden kan worden. Het vervoerschema dient ingevuld retour naar verantwoordelijk coördinator van de Jeugd TC voor plaatsing op de website en in de weekbrief.

2. Maken van een was schema;

Deze kan in het zelfde document als het vervoerschema gezet worden. De vereniging wil de shirts gezamenlijk (laten) wassen, zodat de risico’s op onderling kleurverschil minimaal is.

3. Het regelen van cake/taart/chips bij een kampioenswedstrijd;

De Teamouder krijgt een seintje vanuit de betreffende technische jeugdcommissie (Jtc) dat een team kampioen kan worden het komende weekend. Teamouder kan dan in overleg met andere ouders kiezen voor een traktatie. De teamouder hoeft dit niet zelf uit te voeren, dit kan ook door een andere ouder gedaan worden. Maar de teamouder is aanspreekpunt voor commissies. Zie ook: https://www.kvwageningen.nl/organisatie/commissies/jeugd-tc onder het kopje “Huldigen kampioenen”

4. Het fungeren als aanspreekpunt bij opgave van activiteiten;

De teamouder krijgt bericht als er een activiteit plaatsvindt bij KV Wageningen. Wanneer opgave voor de activiteit gewenst is, wordt de teamouder gevraagd te inventariseren binnen het team en de opgave door te geven. Naast deze basistaken zien we dat er teamuitjes geregeld worden. Ook zien we bedankjes voor trainers of verjaardagskadootjes voor trainers langs komen. De teamouder is vrij om dit te doen. Het valt echter niet onder de basistaken van de teamouder.