• Eenvoudige zege voor Wageningen 1 in Zoetermeer

10 okt 2021
  • Zaterdag stond er een uitwedstrijd voor Wageningen op het programma. Na de toch wel teleurstellende thuiswedstrijd vorige week tegen Rohda, was het de blauwwitten er alles aan gelegen om dit recht te zetten. Wel dat heeft de Meervogels geweten.

Wageningen startte met Steven Landman, Wouter ter Maten, Michelle van de Tempel en Saskia van der Zee in de aanval en in de verdediging stonden Tim Dekker, Jeroen Hukema, Nena Ellermeijer en Xanne Ketelaar. Pim Steenbergen zat weliswaar op de bank, maar was niet inzetbaar vanwege een enkelblessure en Jiske van Brenk had haar reservebeurt.

Al de eerste beste aanval van de thuisploeg resulteerde in een doelpunt. Wageningen bleef niet achter, ook zij hadden maar één aanval nodig voor de vakwisseling. Ook de tweede aanval van de blauwwitten had maar één actie nodig om een voorsprong te nemen en dit was de aanzet voor een fase waarin Wageningen uitliep naar een 1-8 voorsprong. Bij de stand 4-10 en na een time-out nam Wageningen de bal uit, en met een prachtige onehander bracht Nena Ellermeijer de elfde treffer op het scorebord. De thuisploeg had die eerste helft eigenlijk alleen maar het nakijken. De ruststand 5-14 was dan ook meer dan verdiend.

Meteen na de rust volgde het 15de doelpunt. Tim Dekker nam de bal uit richting korf, ging er meteen achteraan en maakte een uitstekende doorloopbal. Na ongeveer 10 minuten lag de wedstrijd even stil vanwege een blessure van Saskia van der Zee, maar gelukkig kon zij na te zijn opgelapt weer verder. Langzaam maar zeker kwam het 20ste doelpunt in zicht, hoewel de concentratie soms wat minder werd. Het was Nena die de stand op 7-20 bracht.
    Ron Steenbergen paste nog enkele wissels toe. Klae Dekens en Jiske van Brenk namen de in van Xanne Ketelaar en Saskia van der Zee en bij de heren wisselden Tim Dekker en Wouter ter Maten met Joost van Milligen en Ernstjan de Vries.

De eindstand 8-22 kwam mede tot stand door: Steven Landman en Nena Ellermeijer 5x ,Jeroen Hukema, Tim Dekker, Michelle van de Tempel 3x, Wouter ter Maten 2x en Klae Dekens 1x.

Zaterdag gaat Wageningen naar Friesland, waar ze het moeten opnemen tegen BW Heerenveen. Daarna volgt nog één wedstrijd buiten en wel tegen Tempo, dat zaterdag voor het eerst puntverlies leed. Het speelde gelijk tegen Oost Arnhem, dan net als Wageningen nu op 3 verliespunten staat.